آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۵ نکته از ۵ مسابقه مهم هفته جدید لیگ برتر؛ از دربی منچستر تا جاه‌طلبی تاتنهام

هفته جدید لیگ برتر امشب با مسابقه تاتنهام و کریستال پالاس آغاز می‌شود.

هفته دهم از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس امشب با دیدار تاتنهام و کریستال پالاس در ورزشگاه سلهرست پارک آغاز می‌شود. در مسابقه زودهنگام فردا چلسی میزبان برنتفورد خواهد بود و آرسنال از شفیلد یونایتد پذیرایی می‌کند‌. لیورپول روز یکشنبه به مصاف ناتینگام فارست می‌رود و منچستر یونایتد در مسابقه حساس روز یکشنبه میزبان منچستر سیتی خواهد بود. تا پیش از آغاز هفته جدید، تاتنهام با ۲۳ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد و تیم‌های منچستر سیتی (۲۱)، آرسنال (۲۱)، لیورپول (۲۰) و استون ویلا (۱۹) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. همچنین منچستر یونایتد و چلسی با ۱۵ و ۱۲ امتیاز در رده‌های هشتم و دهم قرار گرفته‌اند.

 

تاتنهام به دنبال تارومار کردن تیم بحران‌زده

درخشش خیره‌کننده‌ اسپرز بعد از خروج هری کین، برای هواداران خود این تیم هم غیرمنتظره بوده و خیلی‌ها همچنان به انتظار نخستین شکست دوران آنژ پوستکوگلو نشسته‌اند. حریف امشب تاتنهام بعید است در راه اوج‌گیری این تیم وقفه‌ای ایجاد کند. کریستال پالاس بدون ۲ مهره تهاجمی اصلی خود ازه و اولیسه برای میزبانی از اسپرز آماده می‌شود. روی هاجسون سرمربی سالخورده سرخابی‌ها گفته: «تا وقتی نگران باشم، آنها به سرعت باز نخواهند گشت.» او البته باید نگران فرم دفاعی تیمش هم باشد؛ هر چند پالاس در ۲ مسابقه خانگی اخیر موفق به کلین شیت شده؛ در ۲ تساوی بدون گل مقابل ناتینگام فارست و فولام. پیروزی میلی‌متری مقابل منچستر یونایتد در اولدترافورد تنها برد کریستال پالاس در ۶ مسابقه اخیر در تمام مسابقات بوده و زوج تهاجمی مدیسون و سون در انتظار شبی پرحادثه در دربی لندن خواهند بود. کریستال پالاس از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه پذیرای تاتنهام است.

 

۹ کاذب کارآمد چلسی

با انتشار شماره بازیکنان چلسی در ابتدای فصل، مشخص شد هیچ یک از مهره‌های تهاجمی متعدد چلسی حاضر نشده‌اند پیراهن «طلسم‌شده» شماره ۹ را به تن کنند و وقتی تاکتیک‌های مائوریسیو پوچتینو را مشاهده کردیم، متوجه شدیم درون زمین خبری از حضور موفق بازیکنان در جایگاه مهاجم سنتی نیست. آرماندو برویا در پست شماره ۹ دروازه فولام را باز کرد اما درخشش او همان‌جا تمام شد و به دنبال مصدومیت مجدد، مقابل برنلی جای خود را به نیکلاس جکسون داد؛ مهاجمی که گاهی اوقات جای‌گیری او در مرکز تهاجم امیدوارکننده است اما آمارش در حد ۳ گل در ۱۱ مسابقه باقی مانده. در مصاف با آرسنال، جکسون در غیاب برویا هم در ترکیب اصلی حاضر نشد و عملکرد مناسب چلسی حاصل حضور کول پالمر در جایگاه ۹ کاذب بود. نوستاره جدید چلسی با درخشش خود نقشی تعیین‌کننده در بازی با آرسنال داشت و شاید در ادامه فصل به رستاخیز قابل انتظار شیرها کمک کند. چلسی از ساعت ۱۵:۰۰ روز شنبه میزبان برنتفورد خواهد بود.

گروه نرم افزاری ماهور

در انتظار پایان مصدومیت ژسوس

آرسنال در شرایطی برای مصاف با قعرنشین لیگ آماده می‌شود که مصدومیت همسترینگ گابریل ژسوس نگرانی‌ها را در حوالی ورزشگاه امارات بالا برده. شفیلد دومین شروع فاجعه‌بار تاریخ لیگ برتر را با کسب تنها یک امتیاز به ثبت رسانده اما حصار دفاعی این تیم هم منچسترسیتی، هم منچستر یونایتد و هم تاتنهام را تا آخرین دقایق مسابقه به زحمت انداخت. بخت پیروزی آرسنال بالاست و نه فقط برای بالاتر رفتن آن در این مسابقه که برای بالا رفتن امید آرسنال به قهرمانی لیگ برتر هم بازگشت گابریل ژسوس حیاتی خواهد بود. او در رقابت‌های این فصل لیگ چندان فوق‌العاده عمل نکرده اما در اروپا اوضاع تفاوت دارد و مهره هجومی برزیلی روز سه‌شنبه با یک گل و یک پاس گل توپچی‌ها را به پیروزی مقابل سویا رساند. مصدومیت همسترینگ او که هنوز شدت آن نامعلوم است برای آرتتا نگران‌کننده بود؛ هرچند غیبتش می‌تواند یک مورد از نگرانی‌های بی‌شمار پل هکینگ‌باتم را کم کند. آرسنال از ساعت ۱۷:۳۰ شنبه میزبان شفیلد یونایتد خواهد بود.

 

گریلیش، مهره‌ کلیدی منچسترسیتی در دربی

جک گریلیش، خرید صد میلیون پوندی منچسترسیتی از استون ویلا، مانند بسیاری از مهاجمان دیگر در ابتدای کار برای تطبیق با سیستم گواردیولا به مشکل خورد اما فصل گذشته نقشی اساسی در کسب سه‌گانه اروپایی داشت. مهاجم تیم ملی انگلیس از بند مصدومیت ابتدای فصل برگشته و چهارشنبه در مقابل یانگ بویز بعد از مدت‌ها در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت. گریلیش در مقابل حریف سوئیسی عملکرد درخشانی داشت و با دخالت دائمی در جریان بازی روی بسیاری از حملات سیتیزن‌ها اثر گذاشت. او برای قرارگیری مجدد در ترکیب اصلی منچستر سیتی در جدال با همشهری آماده است؛ مسابقه‌ای که سال گذشته در اولدترافورد با گلزنی او همراه شد. منچستر یونایتد بعد از برتری دراماتیک مقابل کپنهاگن از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

 

صلاح به دنبال یک رکورد دیگر

حتی بازگشت دیووک اوریگی هم محمد صلاح را از مرکز توجه در بندر مرسی‌ساید دور نمی‌کند. او روز پنج‌شنبه با عبور از تیری آنری به برترین گلزن تاریخ باشگاه‌های لیگ برتری در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد و هیچ بازیکنی در سال ۲۰۲۳ به اندازه او روی گل‌های تیمش اثر مستقیم نگذاشته. مهاجم مصری در این مدت علاوه بر به ثمر رساندن ۱۹ گل، ۱۲ پاس منجر به گل ثبت کرده و با گلزنی مقابل ناتینگام فارست به سومین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل خواهد شد که در هر ۵ مسابقه خانگی نخست تیم در ابتدای یک فصل گلزنی می‌کند. آخرین بار، این اتفاق ۳۶ سال قبل توسط جان آلدریج برای یک بازیکن لیورپول رخ داده. در ۳۱ سالگی هیچ نشانه‌ای از پایین آمدن او از قله درخشش در زمین‌های فوتبال دیده نمی‌شود و تنها نکته نگران‌کننده درباره دوران حرفه‌ای صلاح، دلارهای نفتی شاهزاده‌های متمول سعودی است. لیورپول از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه در ورزشگاه آنفیلد میزبان ناتینگام فارست خواهد بود.

43 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا