آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۵ نکته از ۵ مسابقه مهم هفته جدید لیگ برتر؛ تکرار سوپرجام، معمای رشفورد

گواردیولا به دنبال گرفتن انتقام از آرسنال به دلیل مسابقه سوپرجام انگلیس است.

هفته هشتم رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۵:۰۰ روز شنبه با مصاف تاتنهام و لوتون تاون آغاز می‌شود. چلسی به خانه برنلی می‌رود و منچستر یونایتد از برنتفورد پذیرایی خواهد کرد. لیورپول در زمین برایتون به میدان می‌رود و در مهم‌ترین مسابقه این هفته آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان منچستر سیتی است. همچنین نیوکاسل در خانه وستهام یکی از بازی‌های جذاب روز یکشنبه را برگزار خواهد کرد. تا پیش از آغاز هفته هشتم منچستر سیتی با ۱۸ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته؛ در حالی که تاتنهام و آرسنال (۱۷) تنها تیم‌های شکست‌ناپذیر لیگ هستند. لیورپول با ۱۶ و استون ویلا و برایتون با ۱۵ امتیاز در تعقیب بالانشینان هستند. منچستر یونایتد (۹) و چلسی (۸) در رده‌های دهم و یازدهم قرار گرفته‌اند.

 

یک روز آموزشی برای لوتون

لوتون تاون به عنوان یکی از کوچک‌ترین و ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر در فصلی که گزینه‌های زیادی برای سقوط به سطح دوم وجود دارد، امیدوار است با رشد تدریجی و افزایش تجربه، بقا در سطح اول را تضمین کند. پیروزی هفته گذشته در خانه اورتون الهام‌بخش اما از دست رفتن تساوی ارزشمند مقابل برنلی روحیه خراب‌کن بود. لوتون در نخستین مسابقه هفته جدید میزبان تاتنهام است. شاگردان پوستکوگلو در آخرین رقابت با تیمی تازه صعود کرده با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسیدند. روند بی‌نظیر اسپرز با پیروزی‌های پیاپی و به ثمر رساندن حداقل ۲ گل در همه بازی‌ها ادامه دارد. سرمربی استرالیایی به جذاب‌ترین شکل خلأ حاصل از خروج کین را پر کرده اما پیروزی‌های این تیم چندان که به نظر می‌رسد مقتدرانه نبوده. برتری مقابل شفیلد با درام حاصل از دیرترین بازگشت تاریخ لیگ به دست آمد و پیروزی هفته گذشته مقابل لیورپول با یک اخراج بحث برانگیز و یک گل سوخته. با تمام اینها، لوتون برای نتیجه گرفتن مقابل اسپرز نیاز به افزایش تجربه نسبت به بازی با برنلی دارد. لوتون از ساعت ۱۵:۰۰ روز شنبه در ورزشگاه کنیل‌ورث رود میزبان تاتنهام هاتسپر است.

 

سالیبا، مهره کلیدی آرسنال مقابل منچسترسیتی

مهم‌ترین مسابقه هفته هشتم و تکرار سوپر جام انگلیس بین قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته روز یکشنبه در ورزشگاه امارات برگزار خواهد شد. مصدومیت سالیبا در نیمه دوم فصل گذشته یکی از دلایل اصلی افول توپچی‌ها از دید هواداران این تیم بود. آرسنال در غیاب او آوریل امسال با ۴ گل مقابل سیتیزن‌ها تنبیه شد: «البته که می‌توانستم به تیمم در راه قهرمانی احتمالی در لیگ برتر کمک کنم اما کسی به طور قطعی نمی‌داند. آن مصدومیت دردناک بود.» آرسنال ۸ سال برای کسب پیروزی لیگ برتری مقابل منچستر سیتی صبر کرده و حضور سالیبا می‌تواند در راه مهار هالند که از فرم آتشین خود فاصله گرفته، حیاتی باشد. بازگشت بوکایو ساکا به وضعیت ایده‌آل مسلماً در شکسته شدن این طلسم موثر خواهد بود. آرسنال از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه در ورزشگاه امارات میزبان منچسترسیتی است.

گروه نرم افزاری ماهور

روشن شدن موتور رشفورد

اریک تن هاخ باید مارکوس رشفورد را کنار بگذارد یا نقش او را در زمین تغییر دهد؟ بهترین گلزن فصل گذشته شیاطین سرخ (۳۰ گل) فصل جدید را با تنها یک گل در ۱۰ مسابقه آغاز کرده است. منچستر یونایتد با شکست خانگی وسط هفته مقابل گالاتاسرای و چسبیدن به قعر جدول گروه اول لیگ قهرمانان اروپا در شرایط بحرانی و کابوس‌واری قرار گرفته که تک‌تک سرمربیان تیم بعد از الکس فرگوسن تجربه آن را دارند. رشفورد به جایگاهی نزدیک می‌شود که ۲ فصل پیش در آن قرار داشت و هفته به هفته خبرهای جدیدی از خروج این محصول آکادمی طرف سرخ شهر منچستر به گوش می‌رسید. مسابقه روز شنبه مقابل برنتفورد یک فرصت مهم برای مهاجم شماره ۱۰ است تا بار دیگر ارزش و جایگاه خود را بازیابی کند و به تیمش برای بازگرداندن شانس بالا رفتن در جدول کمک کند. تک گل یونایتد در مسابقه خانگی بهار امسال مقابل زنبورها را رشفورد به ثمر رساند. او اما در ۴ مسابقه اخیر تیمش در تمام رقابت‌ها تنها ۵ شوت به سمت دروازه حریفان شلیک کرده است. منچستر یونایتد از ساعت ۱۷:۳۰ روز شنبه در ورزشگاه اولدترافورد میزبان برنتفورد خواهد بود.

 

چلسی به دنبال ثبات

آخرین باری که چلسی ۳ مسابقه متوالی را با پیروزی پشت سر گذشت، به ماه مارس سال گذشته برمی‌گردد؛ وقتی تیم لمپارد قبل و بعد از برتری مقابل دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا ۲ تیم حالا حذف شده لیدز یونایتد و لستر سیتی را با شکست مواجه کرد. یکی از پرخرج‌ترین تیم‌های تاریخ ورزش جهان هنوز موفق به تکرار آمار ۳ برد متوالی در تمام رقابت‌ها یا ۲ برد متوالی در لیگ برتر نشده و این آمار افتضاح می‌تواند فردا در مقابل برنلی به باد برود. پوچتینو کم‌کم گام‌های انسجام و پیشرفت را برمی‌دارد. کانر گلگر سرمربی آرژانتینی را متقاعد کرده در خط میانی کنار انزو فرناندس و مویسس کایسدو آزادی عمل بیشتری داشته باشد. برتری مقابل فولام که با شکسته شدن طلسم گل نزدن میخایلو مودریک همراه شد، روحیه‌بخش بود اما چلسی کارهای بیشتری برای انجام دارد. برتری مقابل فولام باید شروعی برای دوران ثبات شیرها باشد. چلسی تا همین‌جای کار ۱۰ امتیاز از صدر و ۸ امتیاز از رده چهارم فاصله گرفته و بعد از تعطیلات ملی برنامه‌ای دشوار (آرسنال – بر‌نتفورد – تاتنهام – منچسترسیتی – نیوکاسل – برایتون – منچستر یونایتد) پیش روی این تیم خواهد بود. از سوی دیگر برنلی هم نخستین پیروزی فصل را سه‌شنبه مقابل لوتون تاون جشن گرفت و مانند چلسی به دنبال ثبات و پیشرفت تدریجی است. چلسی از ساعت ۱۷:۳۰ روز شنبه میهمان برنلی خواهد بود.

 

کلوپ به دنبال خروج از شوک و شکستن طلسم

باخت مقابل تاتنهام به غم‌انگیزترین شکل رقم خورد و گویا نمی‌توان سناریویی بدتر برای از بین بردن روحیه یک تیم چید؛ بازی مسلط و برتر در دقایق ابتدایی، اخراج ۲ بازیکن که حداقل یک مورد کاملاً اشتباه به نظر می‌رسید، مردود اعلام شدن گل به غیرمنصفانه‌ترین شکل، مقاومت تا دقیقه ۹۵ و دریافت گل منجر به شکست در آخرین لحظه با اشتباه بازیکن خودی. لیورپول پنج‌شنبه شب با ۲ گل، یونیون سن ژیل را شکست داد اما فرایند خروج از شوک شکست مقابل اسپرز همچنان ادامه خواهد داشت. کلوپ در ۳ مسابقه مقابل دی‌زربی هرگز موفق به شکست او نشده و ۲ بار بازنده بوده. او حالا در شرایطی مهیای مصاف با برایتون می‌شود که ساحل‌نشینان حال و روز چندان مساعدی ندارند. لیگ اروپا با یک امتیاز از ۲ مسابقه آغاز شده و در انگلیس، شکست مقابل چلسی در جام اتحادیه با تحقیر ۶گله مقابل استون ویلا همراه شد. حداقل یکی از ۲ تیم آرسنال و منچسترسیتی این هفته امتیاز از دست می‌دهند و پیروزی مقابل برایتون سرخ‌ها را یک گام بزرگ به صدر جدول نزدیک‌تر خواهد کرد. برایتون از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه در استادیوم آمکس میزبان لیورپول است.

50 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا