زندگی نامه
موضوعات داغ

اختصاصی ورزش نیوز؛ زندگینامه ترنت الکساندر آرنولد

آشنایی با ترنت الکساندر آرنولد، ستاره انگلیسی لیورپول و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا فصل 2018/2019 در ورزش نیوز.

ترنت جان الکساندر-آرنولد (انگلیسی: Trent John Alexander-Arnold؛ زادهٔ ۷ اکتبر ۱۹۹۸) بازیکن فوتبال اهل انگلیس است که در پست دفاع راست برای باشگاه لیورپول در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند. او که به پاس‌کاری‌ها و پاس گل‌هایش معروف است، و به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان راست در جهان شناخته می‌شود.

الکساندر-آرنولد در سال ۲۰۰۴ به آکادمی لیورپول پیوست و کاپیتان این باشگاه در سطح نوجوانان بود. او اولین بازی خود را برای بزرگسالان در سال ۲۰۱۶ و در سن ۱۸ سالگی انجام داد و در دو فینال پیاپی لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بازی کرد و توانست در فینال ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی دست پیدا کند و در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد. این حضورها الکساندر-آرنولد را به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل کرد که در فینال‌های متوالی در این رقابت‌ها حضور داشته‌است. در همان سال وی به همراه لیورپول قهرمان سوپر جام اروپا و جام باشگاه‌های جهان شد. در رقابت‌های فوتبال داخلی، او برنده جایزه بهترین بازیکن جوان سال ۲۰–۲۰۱۹ و برنده اولین جایزه اهدایی بهترین بازیکن جوان فصل لیگ برتر شد، دو بار در تیم منتخب پی‌اف‌ای انتخاب شد و به پایان دادن عدم قهرمانی ۳۰ ساله لیورپول در لیگ با قهرمانی در لیگ برتر فصل ۲۰–۲۰۱۹ کمک کرد و تمام جام های ممکن با لیورپول را کسب کرده است،البته فریبکاری او در ضربه کرنر که منجر به گل در مقابل بارسلونا شد هم قابل توجه است.

الکساندر-آرنولد همچنین در رده‌های مختلف جوانان انگلیس حضور داشته‌است و اولین بازی خود برای تیم ملی بزرگسالان را در سال ۲۰۱۸ انجام داده‌است. او پس از آن در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ حضور داشته‌است، جایی که او به چهارمین بازیکن نوجوانی تبدیل شد که برای انگلیس در این مسابقات به میدان می‌رفت، همچنین در لیگ ملت‌های اروپا ۱۹–۲۰۱۸ نیز تیم ملی انگلیس را همراهی کرد جایی که کشورش در اولین دوره مسابقات در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی در فصل ۱۷–۲۰۱۶ عنوان بهترین بازیکن جوان باشگاه لیورپول را از آن خود کرد.

کودکی، زندگی شخصی و ورود ترنت الکساندر آرنولد به فوتبال

گروه نرم افزاری ماهور

ترنت در 7 اکتبر 1998 در وست دربی و محله مل‌وود که زمین تمرین لیورپول است، به دنیا آمد. تی تی در کنار 2 برادر بزرگترش تایلر و مارسل، بزرگ شد و آن‌ها ساعت‌های متمادی در محله مشغول فوتبال دیده می‌شدند. از بین 3 برادر، ترنت بود که تصمیم گرفت فوتبال را به عنوان حرفه اصلی خود انتخاب کند.

همسر و فرزندان ترنت الکساندر آرنولد

ترنت ازدواج نکرده و از سال 2020 با هنا آتکینس در رابطه عاطفی است، ولی هر دو نفر زندگی بسیار خصوصی دنبال می‌کنند و اطلاعات چندانی در خصوصشان موجود نیست.

دوران ابتدایی فوتبال ترنت الکساندر آرنولد

ترنت وقتی فقط 6 ساله بود، در سال 2004 به آکادمی لیورپول پیوست. او به دلیل آنکه عضوی از مجموعه لیورپول بود، چندین بار دست در دست بازیکنان تیم از جمله کاپیتان جیمی کرگر از تونل خارج شده و در ابتدای بازی‌ها در زمین حضور داشت. ترنت به خوبی در سطوح مختلف تیم‌های پایه لیورپول رشد کرد و وقتی به تیم‌های زیر 16 و 18 سال رسیده بود، کاپیتان بود.

آرنولد آن قدر در تیم‌های پایه خوب بود که حتی استیون جرارد لب به تمجید از او گشود و اعلام کرد آینده بسیار روشنی خواهد داشت. ترنت بین سال‌های 2004 تا 2016 عضوی از تیم‌های پایه لیورپول بود و در آن سال و زمانی که تنها 18 ساله بود، به عضویت تیم بزرگسالان درآمد.

دوران ورزش حرفه‌ای ترنت الکساندر آرنولد

آرنولد در نوامبر 2016 و در مصاف با تاتنهام در لیگ کاپ، اولین بازی‌اش برای تیم اصلی را انجام داد و بلافاصله در اولین بازی لیگ برتری‌اش مقابل لیدز بازی و بسیاری را تحت تاثیر قرار داد. او که تنها 7 سال قبل از آن، فقط یک توپ جمع‌کن بود، خود را در جمع بزرگان تیم محبوبش می‌دید.

ترنت الکساندر آرنولد در لیورپول

فصل 17-2016 روند پیشرفت ترنت آغاز شد و او با نمایش‌های گاه و بیگاهش نوید ستاره‌ای آینده‌دار در خط دفاعی قرمزهای بندر لیورپول را می‌داد. او در آن فصل 12 بار در همه رقابت‌ها به میدان رفت و عنوان بازیکن جوان فصل لیورپول را به خود اختصاص داد.

ترنت در فصل 18-2017 و با مصدومیت بک راست ثابت لیورپول، کلاین، خود را بیشتر به تیم تحمیل کرد و آن قدر خوب بود که توانست در 19 سالگی، برای اولین بار در فینال لیگ قهرمانان به میدان برود که البته او و تیمش در نهایت با حساب یک به 3 برابر رئال مادرید بازنده شدند. او در فصل دومش، 33 بار در همه رقابت‌ها بازی کرد و یکی از نامزدهای کسب جایزه پسر طلایی اروپا بود، ولی در رقابت با ماتیاس دلیخت دوم شد.

فصل 19-2018، آرنولد که پنجاهمین بازی‌اش را برای قرمزها انجام داد، بدل به یکی از یاران ثابت لیورپول شد و در پایان فصل، به هدفی که سال گذشته از رسیدن به آن ناتوان بود، نائل آمد و به جام قهرمانی چمپیونزلیگ بوسه زد. او جوان‌ترین بازیکنی شد که در 2 فینال پیاپی لیگ قهرمانان حضور پیدا کرده و رکورد کریستین پانوچی (1995) از میلان را شکست. آرنولد در تیم منتخب فصل لیگ قهرمانان قرار گرفت و یکی از نامزدهای کسب جایزه مدافع برتر اروپا بود.

در فصل 20-2019، آرنولد به نقش ثابت خود در تیم ادامه داد و پایه‌گذار گل بسیار مهم اوریگی مقابل نوریچ بود تا هشتمین بازیکن تاریخ لیگ برتر شود که در 5 بازی پیاپی پاس گل داده است. آرنولد در 2 نوامبر و زمانی که 21 سال و 26 روزه بود، صدمین بازی‌اش برای لیورپول را انجام داد تا چهارمین بازیکن جوان این تیم از این حیث باشد. آرنولد در پایان فصل، علاوه بر فتح لیگ، جایزه جوان برتر فصل لیگ برتر را بدست آورد و در تیم منتخب فصل قرار گرفت.

فصل بعدی در 21-2020، آرنولد به جابجایی رکوردها ادامه داد و از جمله لحظات ماندگارش در این فصل، پاس گلی بود که در دقیقه 94 مصاف با وست‌برموویچ برای آلیسون بکر فراهم کرد تا امیدهای تیم برای حضور در فصل بعدی لیگ قهرمانان، زنده بماند. در فصل 22-2021، آرنولد قرارداد خود را با لیورپول به شکل بلندمدت تمدید کرد و در پایان، توانست با لیورپول به 2 گانه داخلی انگلیس دست پیدا کرد.

شیوه بازی ترنت الکساندر آرنولد

او یک مدافع راست است که موتور محرک خوبی است و قابلیت پیشروی دارد. بُرد پاس‌هایش فوق‌العاده است و اینکه می‌تواند در هافبک میانی هم بازی کند و تطبیق‌پذیری‌اش را نشان می‌دهد. او دارای تمام ویژگی های یک مدافع کناری در لیگ جزیره هست؛ خون سردی، سرعت، مهارت و هوش تدافعی. او می‌تواند علاوه بر سمت راست خط دفاعی، در خط میانی هم بازی کند که مزیت بزرگی برای این بازیکن به حساب می‌رود.

ترنت الکساندر آرنولد در تیم ملی انگلیس

ترنت از سال 2013 به عضویت تیم‌های پایه انگلیس درآمد و طی سال‌های گذشته برای تیم‌های زیر 16، 17، 18، 19 و 21 ساله‌ها بازی کرده است. این بازیکن در سن 20 سالگی در سال 2018 به عضویت تیم ملی بزرگسالان هم درآمد و طی این مدت در 2 جام جهانی و یک یورو برای کشورش به میدان رفته است.

کسب چهارمی جام جهانی 2018 مهم‌ترین افتخار آرنولد با انگلیس است که 18 بار برای این تیم به میدان رفته و یک بار هم برای سه شیرها گلزنی کرده است.

رکوردهای مهم و دانستنی‌های جالب در بیوگرافی ترنت الکسالندر آرنولد

برخی از رکوردها و شنیدنی‌های جالب در زندگینامه ترنت الکسالندر آرنولد به شرح زیر است:

در می 2022، آرنولد با شرکت در فینال لیگ قهرمانان اروپا در مصاف با رئال مادرید، قبل از 24 سالگی، سومین فینال خود را بازی کرد تا جوان ترین بازیکن تاریخ جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا شود که به این رکورد دست پیدا می‌کند.

وقتی تیم در می 2022 با شکست چلسی به قهرمانی جام حذفی رسید، آرنولد با 23 سال و 2019 روز، تبدیل به جوان‌ترین بازیکن یک تیم انگلیسی شد که 6 جام مهم شامل جام باشگاه‌های جهان، لیگ قهرمانان، سوپرکاپ اروپا، لیگ برتر، جام حذفی و لیگ کاپ انگلیس را به دست آورده است.

مهم‌ترین نقل قول‌های ترنت الکسالندر آرنولد

در ادامه برخی از مهم‌ترین نقل قول‌های مربوط به ترنت الکسالندر آرنولد طی سالیان مختلف را باهم مرور می‌کنیم:

من بازی (منچستریونایتد – نیوکاسل در فینال لیگ کاپ) را دیدم، اما به محض این که آنها خودشان را برای بالا بردن جام آماده می کردند، تلویزیون را خاموش کردم. با خودم گفتم غیرممکن است این صحنه را ببینم. دانستن این که منچستریونایتد آن جام را بالای سر برد حقیقتا دردناک است، به شدت دردناک.

می توانم بگویم همه ما به خودمان ایمان داریم، به نحوه بازی خود، به تیم و آنچه می توانیم به دست آوریم اعتقاد داریم. اما شکست ها می تواند ما را به زیر سوال ببرد. بدیهی است که همه چیز به عنوان یک تیم خوب پیش نمی رود. اتفاقات آن طور که ما می خواهیم پیش نمی رود.

ترنت الکسالندر آرنولد که از سال 2004 فعالیت فوتبالی خود را آغاز کرده، تا سال 2025 با باشگاهش قرارداد دارد و باید دید در ادامه دوران فوتبالی Trent Alexander-Arnold دستخوش چه رخدادها و اخباری شده و به کدام یک از عناوین ملی و باشگاهی مهم در فوتبال دنیا دست پیدا می‌کند.

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا