زندگی نامه
موضوعات داغ

اختصاصی ورزش نیوز؛ زندگینامه برناردو سیلوا

آشنایی با برناردو سیلوا، ستاره پرتغالی منچسترسیتی در ورزش نیوز .

برناردو موتا ویگا د کاروالیو سیلوا (به پرتغالی: Bernardo Mota Veiga de Carvalho e Silva؛ زادهٔ ۱۰ اوت ۱۹۹۴) بازیکن فوتبال اهل پرتغال است که در پست هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس و تیم ملی فوتبال پرتغال بازی می‌کند. از جمله تیم‌هایی که سیلوا در آن‌ها بازی کرده‌است می‌توان به بنفیکا، موناکو و منچستر سیتی اشاره کرد.

همسر و فرزندان برناردو سیلوا

برناردو سیلوا در می 2022 با پارتنر طولانی مدتش، اینس دگنر توماس نامزد کرده و به زودی با او ازدواج خواهد کرد. آن‌ها فرزندی باهم ندارند.

دوران ابتدایی فوتبال برناردو سیلوا

برناردو وقتی 8 ساله بود فوتبال را شروع کرد و بعد از آنکه به رشد خوبی در تیم‌های پایه بنفیکا رسید و با تیم جوانان به قهرمانی لیگ رسید، به تیم دوم اضافه شد و از سال 2013، شروع به بازی در سطح دوم پرتغال کرد. او را به خاطر مهارت فوق العاده بالایش در کار با توپ به عنوان مسی‌زینو یا مسی کوچک می‌شناسند.

گروه نرم افزاری ماهور

دوران ورزش حرفه‌ای برناردو سیلوا

برناردو بعد از آنکه در سال 2013 به تیم دوم بنفیکا رسید، به عضویت تیم اصلی هم درآمد، ولی طی مدت قراردادش با این تیم، فقط یک بار برای تیم اول به میدان رفت. او بخشی از تیم بنفیکا بود که در آن فصل 3 گانه داخلی پرتغال را برد، ولی در پایان فصل 14-2013، به موناکو قرض داده شد. اتفاقی که همچنان طرفداران بنفیکا به تلخی از آن یاد می‌‌کنند و اعتقاد دارند برناردو بزرگترین استعداد تاریخ باشگاه است که هدر رفته است.

برناردو سیلوا در موناکو

سیلوا بعد از آنکه در آگوست 2014 به عضویت موناکو درآمد، 15 بازی برای آن‌ها انجام داد و در پی کسب رضایت باشگاه، قرارداد او با تیم فرانسوی دائمی شد. آن‌ها حق تصویر سیلوا را با پرداخت 15.75 میلیون یورو از بنفیکا خریدند و قراردادی تا 2019 با او امضا کردند و در آگوست 2015 این قرارداد برای یک سال دیگر تمدید شد.

برناردو فصل 17-2016 را با 11 گل و 12 پاس گل در 58 بازی به پایان رساند و با تیمش به قهرمانی لیگ یک دست پیدا کرد. او همچنین به همراه موناکو در لیگ قهرمانان هم پیشروی درخشانی داشت و بعد از کنار زدن منچسترسیتی و دورتموند، در نیمه نهایی مقابل یوونتوس بازنده و از دور مسابقات کنار رفت.

برناردو سیلوا در منچسترسیتی

همه بر این تصور بودند که برناردو بعد از ترک موناکو و به دلیل ارتباط خوبی که خورخه مندس با مورینیو (سرمربی وقت یونایتد) داشت، راهی اولدترافورد می‌شود؛ با این حال، گواردیولا بود که بعد از درخشش برناردو در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر شاگردان پپ، رقابت برای جذب برناردو را برد و در سال 2017 با پرداخت 50 میلیون یورو، او را به منچسترسیتی برد.
برناردو خیلی زود تاثیرگذاری بالای خود در منچسترسیتی را نشان داده و به یکی از بازیکنان غیرقابل جانشین پپ گواردیولا بدل شد. او تا پایان فوریه فصل 18-2017، بیشتر از هر بازیکن دیگری برای سیتی بازی کرد و در پایان، 53 بار برای سیتی به میدان رفته بود. برناردو به تیمش کمک کرد رکورد 100 امتیاز در لیگ را برای خود ثبت کند و به قهرمانی لیگ کاپ برسد. با این حال، آن‌ها در لیگ قهرمانان در مرحله یک چهارم توسط لیورپول از دور مسابقات کنار رفتند.

مسی کوچک در فصل 19-2018، 51 بار برای سیتی‌زن‌ها به میدان رفت و 13 گل و 14 پاس گل در کارنامه داشت. او به تیمش کمک کرد برای یک بار دیگر به قهرمانی لیگ برسد و توانست جای خالی کوین دی بروین که بیشتر بازی‌ها را به علت مصدومیت از دست داد، حس نشود. سیلوا در تیم فصل PFA قرار گرفت و از سوی هواداران سیتی، به عنوان بازیکن فصل برگزیده شد.

سیلوا در فصل 20-19 به توفیقی با منچسترسیتی دست پیدا نکرد، ولی در پایان فصل به عنوان یکی از نامزدهای کسب توپ طلا معرفی شد. در 2 فصل بعد، سیلوا قهرمانی‌اش در لیگ برتر را با سیتی تکرار کرد و علاوه بر این، یک لیگ کاپ هم به دست آورد. با این حال، آن‌ها وقتی در فینال لیگ قهرمانان 21-2022 مقابل چلسی قرار گرفتند، با یک گل شکست خورده و از رسیدن به عنوانی که سال‌ها است منتظرش هستند، محروم ماندند.

برناردو سیلوا و اتهام نژادپرستی در خصوص بنجامین مندی

در سپتامبر 2019 بود که برناردو سیلوا به خاطر مقایسه هم تیمی‌ خود با یک شخصیت کارتونی اسپانیایی با حواشی زیادی رو به رو شد. او در آن زمان توئیتی بامزه نوشته و تصویری از کودکی مندی را در کنار لوگوی شرکت اسپانیایی کونگویتوس قرار داد. این شرکت در حوزه تولید شیرینی و کیک فعال است و لوگوی آن یک شخصیت کارتونی سیاه پوست است. بنابر اعتراض هایی که صورت گرفت.

این جریانات با یافتن ویدیویی اینستاگرامی از سال ۲۰۱۸ که در آن سیلوا به مندی می‌گوید: «چرا لخت هستی؟» آن هم در حالی که این بازیکن لباس یکدست مشکی به تن دارد، وارد فاز جدیدی شد. این اتفاقات منجر به محرومیت سیلوا از یک بازی و جریمه نقدی 50 هزار پوندی از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس شد. اتحادیه اعلام کرد چون سیلوا قصدی برای توهین به مندی نداشته، جریمه سنگینی برایش درنظر گرفته نشده است.

برناردو سیلوا در تیم ملی پرتغال

برناردو سیلوا از سال 2013 به عضویت تیم‌های پایه پرتغال درآمد و در سال 2015 بود که اولین بازی ملی‌اش برای تیم ملی بزرگسالان را انجام داد. او که تا به امروز 78 بازی ملی انجام داده، 8 گل به ثمر رسانده و به همراه تیم ملی کشورش، به قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا در سال 2019 رسیده و در همان سال به عنوان مرد سال فوتبال پرتغال هم برگزیده شده است.
برناردو در 2 جام جهانی 2018 و 2022 و همچنین یورو 2020 برای پرتغال به میدان رفته، ولی نتوانسته در این مسابقات توفیقی پیدا کند. حسرت بزرگ مسی‌زینیو غیبت در یورو 2016 به علت مصدومیت است که پرتغال با شکست فرانسه عنوان قهرمانی را مال خود کرد.

رکوردهای مهم و دانستنی‌های جالب در خصوص برناردو سیلوا

برخی از رکوردها و شنیدنی‌های جالب در خصوص برناردو سیلوا به شرح زیر است:

1- برناردو یکی از موکلین سوپرایجنت مشهور دنیای فوتبال، خورخه مندس است؛ او موکل سابق کریستیانو رونالدو است و از دیگر موکلین مندس می‌توان به داوید دخیا و ژوزه مورینیو اشاره کرد.

مهم‌ترین نقل قول‌های برناردو سیلوا

در ادامه برخی از مهم‌ترین نقل قول‌های مربوط به برناردو سیلوا طی سالیان مختلف را باهم مرور می‌کنیم:

1- در دوران حضورم در شهر منچستر، مشکلات زیادی با هواداران منچستر یونایتد نداشته‌ام. شاید فقط دو بار با آن‌ها به مشکل خورده باشم، اما هیچ‌وقت به اتقاق بزرگی تبدیل نشد. من فرد آرامی هستم. در مرکز لیسبون زندگی کرده‌ام، بنابراین مشکلی با سر و صدا و ترافیک منچستر ندارم.

2- مردم انتظار دارند که سیتی فاتح تمامی جام ها باشد. اگر به فصول گذشته نگاهی بیندازیم، تیمی در اروپا نیست که به اندازه ما فاتح جام ها شده باشد. اگر ما موفق به کسب تنها یک جام نشویم، از بهترین تیم به یک تیم متوسط تبدیل می شویم.

3- پپ همیشه پر توقع است اما انتظار انجام کارهای عجیبی از ما ندارد. او فقط می‌خواهد که کارهای ساده را به شکل درست انجام بدهیم. ما سبک بازی بسیار ساده‌ای داریم، همه بازیکنان به شکلی بازی می‌کنند که به سود تیم باشد نه به نفع خودشان. این چیزی است که ما را تبدیل به یک تیم موفق می‌کند.

برناردو سیلوا که از سال 2002 فعالیت فوتبالی خود را آغاز کرده، تا سال 2025 با باشگاهش قرارداد دارد و باید دید در ادامه دوران فوتبالی خود دستخوش چه رخدادها و اخباری شده و به کدام یک از عناوین ملی و باشگاهی مهم در فوتبال دنیا دست پیدا می‌کند.

42 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا